국제학부(ISP)

 
 
h1_a 탑 타이틀 이미지

Elena Jeon 선생님

연세대학교 국제학부 출신 선생님이 직접 강의한다!

연세대 UD 08학번 / 인도 AES 졸업
CLC(Comparative Literature and Culture) 전공
2015년 ~ 현 재외공관 근무
16년~17년 G1포함 국제학부 전문면접 5년 강의

ISP (International studies program)

수강 대상

연세대 UD/HASS, 고려대, 경희대 국제학부 지원자

면접 방식
100% 영어 면접

2020학년도

면접 기출

연세대

UD/HASS

"아리스토텔레스의 노예" 

[1번 지문] 

Mind rules the body. Likewise, humans tame animals, and humans rule other humans. This is beneficial to those being ruled. 

질문 1-1 What is the author arguing for? Through a careful analysis of the author’s reasoning, 

               explain what objections may be brought against the argument? 

               위 제시문의 주장이 무엇인지 설명하시오. 제시문에 나타난 논점을 자세히 분석한 후에 그 주장에 대해 어떤 반대 의견이 가능할지 말해 보시오.

질문 1-2 Take the viewpoint of a supporter of the author’s conclusion. 

               If you were trying to convince someone, what additional persuasive points would you make in support of the author’s conclusion?
               위 저자의 결론을 지지하는 관점에서 누군가를 설득하고자 할 때 저자가 제시한 근거 이외에 무엇을 더 제시할 수 있을지 말해 보시오.

[2번 지문] 

The invisible powers govern the public's opinions and tastes. If the public conforms to it, it can form a smoothly functioning society. 

질문 2-1 Based on your knowledge of current affairs, history, or your own experience, 

               provide one or more specific examples to illustrate the author’s point in passage 2. 

               시사와 역사에 대한 지식이나 자신의 경험을 활용하여 제시문 2에 나타난 저자의 주장을 뒷받침하는 구체적인 예를 하나 이상 제시해 보시오. 

질문 2-2 Compare and contrast passage 1 and passage 2—what are the similarities and differences between the two authors’ views?  

               제시문1과 제시문2를 비교하고 대조해 보시오.  두 저자의 관점의 유사점과 차이 점을 설명해 보시오.

질문 3    (Please answer in English only) 

               In your opinion, how valuable is a so-called “smoothly functioning society”? Might there be value in a less “smoothly functioning society”? 

          Illustrate your answer with examples. 

고려대

국제학부

에세이

 Equal status of women and men – 

provide one effective policy and one not so effective policy & discuss how the ineffective policy can be changed to be more effective

면 접

[면접 지문 & 질문]

(A) 3명의 아이들 등장: Anne, Bob, Carla 플룻을 누가 가져야하는지 토론

       Anne의 주장: 실제로 플룻을 불 수 있는 사람은 Bob뿐이니 Bob가 가져야한다

       Bob의 주장: 셋 중 가장 가난해서 장난감이 적은 사람은 Anne이니 Anne이 가져야한다

       Carla의 주장: 플룻을 위해 노동을 한 것은 본인뿐이니 자신이 가져야한다

(B) Climate changemanage하려는 노력은 rich country들이 부담해야한다

      poor country들은 돈이 없으므로 현재 rich country들이 예전에 환경 파괴를 많이 했다는 이유를 떠나서도 rich country들이 부담해야하는 이유는 

      돈이 있는 rich country들이 manage하는 것이 가장 효과적이게 대처하는 best way이기 때문이다

1. Discuss how Anne, Bob, and Carla in passage A would view the assertion made in passage B

2. Then how should the cost in managing climate change be distributed? Why?

3. Provide a concrete policy example that is in line with your thoughts on ‘just’ distribution.

[Personal Question] 

PQ1. How is the area of international studies helpful to the society

PQ2. Why should we pick you?


ISP 수토반  토요일 마감/수요일 마감임박 
시간/요일 수요일 토요일
18:00 – 19:55 Lecture & Summary (Int’l & Social issue)
20:05 – 22:00 Actual Interview & Correction
ISP 수토 실전반  추후 개강 
시간/요일 토요일 일요일
18:00 – 19:55 Actual Interview & Correction
20:05 – 22:00 Lecture & Summary (Int’l & Social issue)
ISP 화목 기본반
시간/요일 화요일 목요일
18:00 – 19:55 Lecture & Summary (Int’l & Social issue)
20:05 – 22:00 Actual Interview & Correction
ISP 화목 실전반 
시간/요일 화요일 목요일
18:00 – 19:55 Actual Interview & Correction
20:05 – 22:00 Lecture & Summary (Int’l & Social issue)

▲ 각 Class는 수업내용이 상이하여 주4일 수강이 가능합니다.
상단으로